søndag den 4. oktober 2009

I heart overskud

Sikke en weekend! De sidste par uger har været travle og har ikke levnet mange minutters overskud, men jeg har taget revanche de sidste par dage.
Gik ellers og skrantede hele sidste uge, men de seneste dage har jeg taget mig selv i nakken og har blandt andet været ude og løbe. Faktisk hele 5 gange på 8 dage, og det må siges at være noget af en bedrift for mig, der ellers er en erklæret løbeHADER.


Jeg har forsøgt et utal af gange, og jeg er elendig til at presse mig selv. Men nu har jeg sat mig et mål: Jeg skal kunne løbe 5 km uden pauser inden årets udgang.
Det kan godt være, du nu sidder og gnækker og tænker "Det kan alle da".
Jeg har bare ikke kunnet. Men det må jeg så lære.


Og den største barriere? Ja her kunne man forfalde til at tro, at det var dårlig kondi, dårligt vejr og dårlige undskyldninger, men nej: Mangel på tålmodighed er svaret. Jeg kan simpelthen ikke styre mig - stæser afsted og giver alle de fornuftige løbeprogrammer fingeren, hvilket foreløbig har givet mig en fibersprængning i låret og kronisk ømme knæ og skinnebensbetændelse et halvt år efter mit seneste forsøg.
Ergo forsøger jeg p.t. at udøve selvdisciplin i ikke at træne for hårdt. Hvilket er svært, når man nu er typen, der ikke kan gøre noget 50%


Men efter råd fra et par kloge damer, har jeg nu downloadet en løbemakker til min iPod, som klarer tidstagningen for mig og bekræfter mig i, hvor meget det stinker at løbe. Så grundigt faktisk, at jeg bliver helt trodsig og tænker "Ja ja dame, jeg skal vise dig skal jeg". Og faktisk må indrømme, at det ikke stinker helt så meget. For eksempel er jeg nået så langt på tre dage, at jeg ligefrem synes det er rart.

Og sjovt. Altså ikke så meget selve løbingen (helt ærligt - jeg har sjældent set nogen smile, mens de stæser afsted), men gadget nummer to - min mobiltelefon - kan simpelthen tracke min rute, min fart og hvor mange kalorier, jeg forbrænder og dét er sjovt. Så kan jeg sidde derhjemme bagefter og blære mig med fremskridtene, selvom de stadig er små, men jeg kan ret godt li' grafer og diagrammer, og dét får jeg nu for alle pengene.


Så. Det var det. Nu er det helt offentligt tilgængeligt. Jeg vender frygteligt tilbage...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar