fredag den 29. maj 2009

Jeg sover ikke - jeg motionerer!

Tillad mig at citere foredragsholder fra børnehavens forældremøde i onsdags (temaet var kost og bevægelse): " Faktisk forbrænder man mere, når man sover, end når man se fjernsyn "

Øh nå! Tag den!!! Alle I, som griner, når jeg "ser tv med lukkede øjne" klokken 20.30 hver aften... Hvem af os er det måske, der forbrænder mest hva?

Udmærket foredrag i øvrigt - kan bookes hos Alt Om Kost og beviser endnu engang, at det altså hverken behøver indebære udtræk af birketræer, yoga eller tarmskylninger (altså ikke udtræk af sidstnævnte vel - eller af yoga for den sags skyld...) at leve sundt ;-)




P.S. Iflg. Yahoo Q&A forbrænder man i øvrigt mindre, når man går i stilletter end i flade sko?!

Ja jeg citerer bare en klog quinde på facebook: " Jeg kan ikke se, at dette ikke skulle være logisk?! Hæle øger forbrændingen, fordi man hele tiden går med mere eller mindre spænding i læggene, ligesom man bruger flere af de dybe muskler til at holde balancen, suge maven ind, skyde babserne frem og røven ud i forsøg på at se ekstra lækker ud. Det må gi' minimum 200 kcal om dagen. "

Ingen kommentarer:

Send en kommentar