mandag den 18. april 2011

På skrump

Jeg er uofficiel indehaver af en verdensrekord. Det er ikke noget, jeg er stolt af, det indrømmer jeg gerne - men ikke desto mindre: Jeg er den person i verden, der har været på flest slankekure.
Jeg samler faktisk på dem... Min bogreol bugner af bøger som Kernesund Familie, The South Beach Diet, 2-dageskuren, Køkkenrevolution på høje hæle osv. osv.

Det er en on going joke herhjemme, at min søster og mand har haft adskillige væddemål bag min ryg, de har spist slik i smug og ladet som om de var på sympatikur med mig, og mine børn er blevet udsat for mangt og meget i familiesundhedens navn.

Nu vil nogen måske bryde ind her og prøve at indvende, at det er dem der har rekorden, og det er så ok. Det er en bred titel - jeg deler gerne!

Nu hvor jer er på slankekur nummer 1.295.637 i mit 34 år lange liv, har jeg besluttet mig for, at det helst skal være den sidste. Jeg har regnet lidt, og faktisk har jeg - siden jeg var 12 år eller der omkring - sammenlagt tabt mig omkring 50 kilo eller mere. Det er ret meget i betragtning af, at jeg på intet tidspunkt siden engang i 90'erne har været noget, der ligner slank.
For 5 måneder siden havde jeg et taljeomfang, der matchede 6. måned af min første graviditet - og vægten tilsvarende. Dér besluttede jeg, at det var nok! Det var ganske enkelt for slapt og ikke andet end resultatet af 10 års laden stå til.

Og nu tænker du sikkert: Hvor vil hun hen?
Det kan jeg godt forstå... Sagen er, at jeg tæller kalorier og er på kur døgnets 24 timer, og derfor er det noget, der fylder meget i mit liv.
Men jeg har også erfaret, at det nok ikke interesserer alle. Bevis: De mest viste sider på den her blog er kageopskrifter...

Derfor: Jeg har lavet en skrumpeblog. Der kan du følge med, hvis du har lyst - og hvis slankekure er inderligt ligegyldige for dig, så lad være med at klikke her




P.S. Frida har snart fødselsdag - der er kage på vej

Ingen kommentarer:

Send en kommentar